Under the milky way

23 oktober 2019 - San Pedro De Atacama, Chili

Gisteravond zijn we voor de zonsondergang naar de vallei de luna gegaan. (zitten nog in San pedro de atacama, daarover zo meer) Valle de luna(maanvallei) is een prachtig bijna buitenaards aandoende vallei, met door zout gevormde bergen. Geen van allen mooi rond maar heel grillig van vorm. Om een beetje aktief te blijven besloot ik een van die bergen te beklimmen voor de zonsondergang, men o men had ik het maar niet gedaan, het was niet super zwaar, maar wel super hoog! Uiteindelijk toch een mooi en veilig plekje gevonden, met uitzicht op zandduinen, wel erg mooi. De zonsondergang was niet heel mooi, maar de sterrenhemel daarna wel. Echt prachtig, omdat in dit gebied geen enkele bebouwing is de hemel prachtig te zien. O.a het zuiderkruis( bij ons niet te zien) echt spontaan kippenvel als ik er aan terug denk. We hebben net gehoord nog enige dagen hier in San pedro te blijven, hier is geen enkel signaal van protesten, maar in 8 grote steden is de noodtoestand van kracht. Voor het eerst sinds Pinochet zijn er militairen in de straten, toch wat al te gezellig om dan in bijv. La Serena te verblijven. We zouden eigenlijk met de nachtbus naar het zuiden gaan, maar dat is te gevaarlijk nu gaan we vliegen naar Santiago (enkeltje 16 euro 💶) 😄 hier ben ik erg blij mee, niet alleen veiliger, maar ook sneller!! Beste bericht van alle is dat de luchthaven en directe omgeving veilig zijn. Vooralsnog kunnen we dan ook gewoon naar paaseiland. 😃

1. Peter colenbrander:
    23 oktober 2019
    hee harold leuk dat je een fijne reis hebt ps die sterrenhemel moet echt fantastisch zijn daar zeker als je geen omgevingslicht hebt en natuurlijk het zuiderkruis en geen grote beer zoals bij ons in het noordelijk halfrond het geval is heel veel plezier nog gr peter en saskia
  2. Ronald Varenbrink:
    24 oktober 2019
    Echt gaaf ,echt balen van de situatie daar nu ,maar gelukkig kan je nog wel verder ook al is het deels aangepast helaas ,veel plezier nog