Atacama II en Santiago

26 oktober 2019 - Las Condes, Chili

Zo we hebben de extra dagen in Atacama goed besteed, we zijn o.a. naar de regenboog vallei geweest, waar we anders denk ik niet aan toe waren gekomen. Het gebied heeft zijn naam te danken aan het feit dat de rotsen variëren in kleur van blauw tot groen, en van oranje tot paars, echt een indiaan zou er kleurenblind van worden. De kleuren zijn ontstaan door invloed van verschillende mineralen. De laatste middag in San pedro Atacama heb ik rustig aan gedaan. Vervolgens zijn we gisteren avond naar Santiago gevlogen, en de eerste indruk is bizar, ik kan zo geen ander woord bedenken. We kwamen rond 23 uur aan en omdat er een avond klok van kracht is vanaf 20 uur moest het busje wat ons oppikt een ontheffing hebben om te mogen rijden. We zijn met alle alarmlichten aan van de luchthaven naar het hotel gereden. De wegen waren compleet verlaten en geen voetganger of fietser gezien, dat alles in een stad met zo'n 6 miljoen inwoners!! Nu 9 uur in de ochtend hoor ik de eerste helicopters weer boven het centrum hangen, of het pers- of politieheli's zijn weet ik niet, maar het doet vreemd aan. Vandaag hier de buurt verkennen, een buitenwijk met een hoop ambassades en chique hotels. Hier gebeurt blijkbaar niets, en daar ben ik niet rouwig om. 😃 Morgen op naar Paaseiland, ik kan niet wachten!