Dwars over de Altiplano

21 oktober 2019 - San Pedro De Atacama, Chili

We hebben een pittige, maar schitterende tocht over de alti-plano achter de rug. Alti plano is de hoogvlakte tussen Bolivia en Chili. Het begon twee dagen terug In Bolivia met het inladen van de jeeps, dit is wel een toffe manier van reizen hoor, als je daarmee rond scheurt voelt het gewoon of je meedoet aan de Dakar rally. 😃 We hadden een hele jonge chauffeur die ( tot onze verbazing) zijn vrouw ook nog mee nam. Wij waren vooral verbaast omdat er helemaal geen ruimte over was. Nou daar dacht ons chauffeurtje anders over, ze kon prima achterin tussen de koffers, de arme schat bleek nog zwanger ook! Als wij ergens een excursie hadden mocht ze ook even haar benen strekken, nou als ik haar was zou ik eerder de benen nemen.! We hebben onderweg overnacht in een piepklein bergdorp Villa mar. Zeer basic, maar wel netjes. Vandaag hebben we de tocht voltooid, en ik wist niet dat Bolivia zo mooi kon zijn qua natuur. Het is ruiger en minder kleurrijk dan sommige omringende landen, maar juist die ruige bergen, met zijn bruine en rode gesteente is prachtig, zeker bij zonsopgang. Nu zit ik te genieten in San pedro de Atacama, Chili. We hebben Bolivia 🇧🇴 achter ons gelaten, en nu kijk ik (ook wel een beetje gespannen, door de situatie in Santiago) vooruit naar wat er allemaal nog komt! Eerst morgen hier San pedro verkennen, dat wordt ook wel weer prachtig.