Sucre en Potosí

16 oktober 2019 - Potosí, Bolivia

Na twee dagen kan ik de conclusie wel trekken dat Sucré een heerlijke stad is waar ik me prima heb vermaakt. Na de binnenstad te hebben verkend zijn we gisteren de bergen in gegaan voor een hike(backpack jargon voor wandeling) 😄 over een oude inca route. Het uitzicht was adembenemend, wat een geweldige ervaring. Al viel er wel behoorlijk wat regen, gelukkig kwam mijn jack wolfskin Jackie glorieus door de test. Daarna had de gids bedacht dat het leuk was nog even naar een dorp te gaan een stuk verder de bergen in. Nou ik denk dat hij echt de enige was die hiervan genoot. In dat dorp zat een ouwe Incavrouw op een weefgetouw een beetje sip te wezen, en verder was er een schooltje waar alle kinderen in paniek op de vlucht sloegen, die wilden echt niet op de foto! Uiteindelijk om 20 uur terug in het hotel. Vanmorgen zijn we bij Dino opgravingen geweest, dit is sinds 1998 toen ik er ook was behoorlijk geproffesionaliseerd, nu is er naast een kassa een compleet thema park gemaakt. Toen reed ik met de taxi zo hup naar die muur met Dino pootjes, nu echt niet meer, als bob de bouwer uitgedost mocht je de tocht aanvangen. 😃 Uiteindelijk zijn we vandaag naar Potosí gereden, een rit van zo'n 95 km, maar je doet er wel lang over. Ruim 3 uur. Zo eerst maar eens slapen, dan morgen het stadje verkennen.