Ape... Euh indianen markt

14 oktober 2019 - Sucre, Bolivia

Zo dat was me het dagje wel. Om te beginnen eindelijk eens normaal opstaan zonder gelijk de koffer weer te moeten pakken. We zijn gisteren in Sucre aangekomen en hier blijven we ook een paar dagen. Na een ontbijt van koffie zo zwart als teer, en brood waar je elkaar de hersens mee in kon slaan gingen we op weg naar de indianen markt van Trabuco. Een afstand van niks (30 km), maar we deden er met die hobbelwegen ruim een uur over om er te komen. Daar aangekomen bleek er een speciaal feest, al heb ik nu nog steeds geen idee ter ere van wie. Hoe dan ook een grote groep had beren en apenpakken aan. Dat leek mij nou leuk om te filmen, nou daar dachten zij anders over! Ik werd met aardappels bekogeld door sommigen. Als ze nou gekookt waren had ik er nog om kunnen lachen, nu niet! Geen idee meer wanneer de aardappel oproer in Holland was, maar in Bolivia in ieder geval in 2019, kan ik melden. 😃 Blijkt dat ze dat vaker doen als ze niet op film of foto willen, zou fijn zijn geweest als ik dat eerder had geweten! Vanmiddag heb ik niet veel meer gedaan beetje het centrum van de prachtige stad Sucre verkend. Het centrum staat net als ons hotel op de wereld erfgoed lijst. Zometeen uit eten met een klein groepje, wat ik neem weet nog niet, maar in ieder geval geen aardappel!

1. Ronald Varenbrink:
    14 oktober 2019
    Haha lekker dan idd fijn geweest als je het wist ,maar wel leuk om te zien denk ik